Tenziós fejfájás kezelése

Az emberek közel 40-50%-a szenved rendszeres fejfájástól, de az ezzel járó kellemetlen tüneteket valószínűleg szinte mindenki megtapasztalja legalább egyszer élete során. A két leggyakoribb fejfájástípus a migrén és a tenziós fejfájás. Ezt a két típusú fejfájást általában eltérő tünetek kísérik, amelyek segíthetnek a megkülönböztetésükben.

Tenziós fejfájás:
- az egész fejet érinti
- abroncsszerű szorító érzés
- gyakran kísérheti nyakmerevség és/vagy fájdalom
- intenzitása általában enyhe vagy közepes

Migrénes fejfájás:
- általában csak az egyik oldalon jelentkezik a fejfájás, de előfordulhat, hogy mindkét oldalon tapasztalható fájdalom, mely pulzáló és intenzív, illetve fokozódhat fizikai aktivitás vagy fény hatására
- gyakran kísérheti hányinger, hányás, fokozott érzékenység a fényre vagy a hangokra, illetve előfordulhatnak látászavarok

Fontos megjegyezni, hogy minden embernél más és más lehet a fejfájások jellege, így a fentiek csak általános iránymutatások. Ha valaki gyakran tapasztal fejfájást, vagy ha azok nagyon erősek, akkor mindenképpen érdemes felkeresni egy orvost, aki segíthet a pontos diagnózis felállításában és a megfelelő kezelés kiválasztásában.

A migrén oka teljes körűen nem tisztázott, a tenziós fejfájás (mely a fejfájások közel 75-80%-a) oka azonban megszüntethető. Ez utóbbi típust feszítő vagy izomtónusos fejfájásnak is nevezik. Kialakulásának oka a nyak, a váll és a hát izmainak kiegyensúlyozatlansága, amiből kialakul a fej hátsó részén keletkező fájdalom, amely folytatódik a fejtetőn, majd a homlok területén és a halántékon. A tünetek az izomtónus megváltozásának következtében jelentkeznek, melynek hátterében érzelmi stressz is állhat.

A kineziológiai kezelés során feltérképezzük a nyak, váll- és hátizmok állapotát, majd ennek megfelelően helyrehozzuk az izomproblémákat, valamint kineziológiai technikákkal segítjük az esetleges lelki feszültségek oldását.

Az érzelmi stressz csökken, az izmok kiegyensúlyozottabb állapotba kerülnek, ami a problémák megszűnéséhez vezet. Ez az állapot pedig a kezelést követően is fenntartható otthon végezhető gyakorlatok segítségével.

Tenziós fejfájás kezelése: 18.000 Ft/alkalom/ 90 perc

Előzetes, telefonon történő bejelentkezés szükséges a következő telefonszámon: +36 70 77 99 024